Hansen GTR

                                   
 Het ontwerp van deze auto is ontstaan uit een idee van Giel Hansen. "Terug naar de basis".                                                         


 Na de ontwikkeling van o.a. een complete drijflijn, wielophanging en stuurinrichting hebben wij samen de Hansen GTR tot leven  gebracht.

 Het chassis is een stalen buizenframe.
 Bij het ontwerpen van het chassis werd rekening gehouden met de FIA normen.

 De body is van polyester en vooral op eenvoud en robuustheid ontworpen.

 De wielophanging is ontwikkeld met behulp van moderne analyse- en simulatie software. Het fusee en de draagarmen zijn  uitwisselbaar, de eis was namelijk een universele wielophanging die rondom op de auto te plaatsen is. 

 Voor de Hansen GTR zijn in samenwerking met Hyperpro schokbrekers ontwikkeld. De bovenliggende schokbrekers worden  verbonden door een actief anti rol systeem met instelbare rol-stijfheid.

 Momenteel is de Hansen GTR voorzien van een BMW motor, de S65 4.0L V8 M3, uitgerust met een dry-sump.                            De motor word aangestuurd door een KMS motormanagement, die tevens fly-by-wire de gasklephuizen aanstuurt. Hieraan  gekoppeld een Sadev sequentiële transaxle (6 speed)